Automobilių taršos mokestis populiariausiems Lietuvos automobiliams
Nuo 2020 metų liepos 1 d. Lietuvoje bus įvedamas Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymas, kuris paprastai yra vadinamas automobilių mokestis arba taršos mokestis. Atlikome paskaičiavimus kiek vidutiniškai reikėtų mokėti šio mokesčio už populiariausius dėvėtus Lietuvos Respublikos keliais važinėjančius automobilius. Pasirinkome šiuos 5 populiariausius automobilius:
- Volkswagen Passat
- Volkswagen Golf
- Audi A6
- BMW 3 serija
- Opel Zafira
Aptarkime kiekvieno iš šio TOP 5 automobilių atskirai. Automobilių emisijos duomenys buvo pateikiami pagal auto-abc duomenis, o numatomas mokestis apskaičiuotas naudojantis skaičiuokle.
Vokswagen Passat
Nors šio automobilio populiarumas ir mažėja kiekvienais metais, tačiau šis automobilis išlieka vis dar rinkos lyderis. Populiariausias Lietuvoje 1999 metų 1.9 TDI variklis pagal gamyklos specifikacijas išskiria 148 g. CO2 vienam kilometrui. Už šį automobilį reikėtų sumokėti 60 eurų taršos mokesčio. Jei dokumentuose CO2 emisija nebus nurodyta, ją galime apskaičiuoti pasinaudoję skaičiuokle, kurioje įvedus automobilio galią 81 kw ir masę 1289 kg, gausime 128 g/km CO2 emisiją, pagal kurią taršos mokesčio mokėti nereikėtų.
Pasirinkus galingiausią dyzelinio variklio versiją, jo emisija būtų 266 g/km CO2 ir perregistravimo metu reikėtų sumokėti net 420 eurų taršos mokestį.
Vokswagen Golf
Šis automobilis vis dar išlieka vienas populiariausių rinkoje, kurio populiariausias variklis išlieka dyzelinu varomas 1,9 TDI variklis, kurio kaip ir VW Passat emisijos yra 148 g/km CO2 ir už kurį reikėtų sumokėti 60 eurų mokestį arba
Naujausių, nuo 2012 metų gaminamų VW Golf automobilių emisijos dyzeliniam varikliam svyruoja nuo 113 iki 123 g/km CO2, o benzininių 99 iki 117 g/km CO2 ir pagal skaičiuoklės duomenis automobilių mokesčio mokėti netektų.
Senesnės nuo 2008 iki 2012 metų gamintų VW Golf emisijos svyruoja nuo 128 iki 166 g/km CO2, todėl priklausomai nuo variklio tipo reikėtų mokėti nuo 0 iki 60 Eurų.
Audi A6
Audi A6 išlieka viena populiariausių alternatyvų Volkswagen markės automobiliam. Naujausių modelių gaminamų nuo 2011 metų CO2 emisijos benzininių modelių svyruoja nuo 172 iki 190 g/km, o dyzelinių – nuo 129 iki 158 g/km, o taršos mokestis svyruotų nuo 0 iki 90 Eurų.
Senesnių gamintų nuo 2004 iki 2008 metų CO2 emisijos benzininiam varikliam svyruoja nuo 190 iki 278 g/km, o dyzelinių nuo 161 iki 227 g/km. Senesnių metų Audi A6 modelio automobiliam taršos mokestis svyruotu nuo 90 iki 300 eurų registruojant r perregistruojant
BMW 3 serija
Šios serijos automobiliai ypatingai pamėgti jaunimo dėl sportinės išvaizdos bei didelio manevringumo. Naujausių, nuo 2012 metų gaminamų,3 serijos BMW automobilių CO2 emisijos svyruoja benzininiam automobiliam nuo 139 iki 186 g/km, o dyzelinių – nuo 109 iki 119 g/km, todėl modeliam su dyzelinu varomu varikliu taršos mokesčio mokėti netektų, o benzininių mokestis svyruotų nuo 0 iki 90 eurų.
Senesnės kartos, gamintų tarp 2006 iki 2010, CO2 emisijos svyruoja tarp 151 iki 238 g/km benzinu varomiems automobiliams, o dyzeliniam tarp 128 ir 190 g/km, todėl mokestis būtų kur kas didesnis negu naujųjų modelių.
Opel Zafira
Naujausių Opel Zefira modelių, gaminamų nuo 2011 metų benzininių variklių CO2 emisijos svyruoja nuo 129 iki 169 g/km, o dyzelinių – nuo 137 iki 159 g/km, šiems automobiliam registracijos metu reikėtų sumokėti nuo 0 iki 120 eurų taršos mokestį.
Senesnių, gamintų tarp 2008 iki 2011 metų, automobilių varomu dyzelinu CO2 emisijos svyruoja tarp 152 ir 194 g/km, o benzinu – tarp 169 iki 230 g/km, todėl automobilio mokestis kiltų iki 210 eurų.
Vienų populiariausių Lietuvoje, gamintų tarp 2005 iki 2008, Opel Zafira CO2 emisijos svyruoja tarp 138 ir 230 g/km, todėl mokestis išliktų panašus kaip ir šiek tiek naujesnių modelių.
Savo automobilio plauojamą taršos mokestį galite apskaičiuoti mūsų skaičiuoklėje.